Biotherm Deo Pure Natural

 
Här kommer en recension på en Ekologisk deodorant fri från aluminium. Biotherm Deo Pure Natural beskrivs såhär på kicks.se: 
 
"En ekologisk deodorant utan aluminiumsalter och parabener. Produkten motverkar effektivt dålig lukt, vårdar huden samt hämmar bakterietillväxt Ger effekt i 24h. 
- Innehåller 25% organiskt extrakt från aloevera och apelsin. 
-100 % av ingredienserna är av naturligt ursprung."
 
Jag gillar faktiskt denna deo för att den är så pass bra trots att den inte innehåller något aluminium. Eftersom den inte täpper till svettkörtlarna kan man ju inte förvänta sig att den ska hålla sig som en vanlig deo. Den håller inte samma klass doftmässigt som deodoranter med syntetiska parfymer heller, men också det ser jag nästan som en självklarhet. 
 
Jag brukar ta på den här deon efter att jag duschat på kvällen och morgonen efter brukar jag fortfarande dofta deo, eller ingenting alls, inte svett, så den fyller absolut sin funktion. Den håller dock inte en hel aktiv dag (verkligen inte 24h) så på jobbet brukar jag använda en "vanlig" deo. Men för stillasittande, natt- och hemmabruk tycker jag det känns superbra att använda aluminiumfri deodorant. 
 
Den doftar någon speciell variant av citrusdoft, men jag förstår om många har svårt för den för den är inte riktigt vad man är van vid (dock tycker jag den är 1000 gånger bättre än aromaco från lush). Dessutom tyckte jag den sved lite grann när jag var nyrakad (tror också att detta beror på citronen, det är ju rätt surt :) Men i övrigt en bra deo. Jag är väldigt glad framförallt över att den är naturlig och aluminiumfri och kommer absolut köpa den fler gånger. 
 
Betyg: 3,5/5
Pris: 220 kr 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0