Mádara Gloss & Vibrance Balsam

Nu har jag testat Mádara Gloss & Vibrance Balsam ett par gånger och jag tycker detta är ett riktigt bra balsam. Doften är inte fantastisk, den har samma lite söta och "gräsiga" doft som Mádaras moisturising body lotion. Men det känns att det reder ut håret på en gång i duschen, och jag kan enkelt borsta ut håret efteråt när det fortfarande är blött. Håret blir glansigt och fint utan att tyngas ned och jag upplever inte att man behöver använda så mycket varje gång. Det känns som ett helt "vanligt" balsam i konsistensen. 

 

Såhär beskrivs det på eleven.se:

 

Ett balsam för mera lyster med nordisk björk och tranbär som vårdar och stärker håret på djupet. Vårdar hårbotten och förebygger uttorkande toppar. Reder ut och förbättrar lystern.

Ecocert. 99% av ingredienserna är från naturligt ursprung. 3% av ingredienserna är från ekologisk odling.

 

Pris: 135kr / 250ml på t.ex. eleven.se

Betyg: 4/5 (avdrag på doften, annars jättebra!) 

 

ps. Innehåller tyvärr benzyl alkohol - ett syntetiskt lösnings-/ & konserveringsmedel, förekommer också naturligt (som i detta fallet) i eteriska oljor och är en känd allergen. (Ni som är allergiska mot det vet säkert redan om det). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0