Mádara Moisturising Lotion

Den fina flaskan kommer i en grön kartong
 
Nu har jag testat Mádaras Moisturising lotion så många gånger att jag känner att jag kan göra ett utlåtande. 
 
Såhär beskrivs den på nelly.com:
 
Moisturising Lotion från Mádara är den ultimata återfuktaren efter dusch, bad eller för solvarm hud. Passar normal till torr hud.
 
Innehåller bland annat: 
• Kamomill - är välkänt för att ha en muskelavslappnande och lugnande effekt på huden
• Ringblomma - lindrar exem och hjälper hudens ytvävnad att förnya sig snabbare.
• Baltisk tång och groblad - skyddar huden.
 
Mádara är skapat av enbart naturliga och organiska ingridienser och är cerifierat enligt alla krav som ECOCERT ställer. Inga av Mádaras produkter är testade på djur och precis som sitt innehåll är även Mádaras förpackningar ekologiska.
 

 
Jag gillar denna body lotion! Doften, som vid första "anblick" är banan och sedan övergår i örter och typ.. gräs?, är kanske inte den godaste, men den försvinner fort efter applicering så den stör mig inte. Själva cremen är vit och lagom tjock i konsistensen. Den känns lätt, går in snabbt i huden och återfuktar bra. Jag tycker också att den lena, återfuktade känslan på huden håller i sig länge och det är förstås jättebra! 
 
Flaskan känns fin och lyxig. 
 
Betyg: 4/5 (ni som tycker att en god doft är väldigt viktig i en kroppsprodukt kommer nog inte gilla denna tyvärr)
Pris: 170 kr / 150 ml hos t.ex. nelly.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0