100% Pure Fruit Pigmented Gel Eyeliner - Black Tea

Detta är ännu en av de saker jag fick på min födelsedag.
100% Pure Fruit Pigmented Long Wear Gel Eyeliner - Black Tea (haha, världens längsta namn...)
 
 
Såhär beskrivs den på eleven.se:
 

Denna gel eyeliner har fått sin vackra, rika färg från mikroniserade svarta te-blad som är fullmatade med anti-aging antioxidanter. Denna naturliga eyeliner är fri från syntetiska kemikalier, konstgjorda dofter och kemiska konserveringsmedel och är full av näringsämnen.100% naturlig & 100% vegetarisk.

 

Jag måste tyvärr säga att jag blev en smula besviken på denna. Konsistensen är lite för tjock och grynig och det är svårt att få rätt mängd på penseln. Den är relativt enkel att måla med, men linjen blir inte sådär riktigt skarp och kolsvart som jag vill att en eyeliner ska bli. Men som en naturlig markering vid fransarna funkar den jättebra. När den har torkat sitter den bra men är ändå lätt att tvätta bort sedan och det är ju bra. Som alltid med 100% Pure är innehållsförteckningen exemplarisk. 

 

Pris: 189 kr / 3,5 gram

Betyg: 3/5 

 

ps. sminkning med denna kommer så snart som möjligt 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har läst att folk brukar blanda ihop den med lite-lite vatten i locket för att få den i bättre konsistens. Vet att det var längesen inlägget skrevs, men utifall att någon ser och läser detta. :)

2014-08-05 @ 16:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0