UNE Intuitive touch BB-cream foundation

Jag har testat en BB-cream från UNE. Faktiskt den första BB-creamen jag äger. En BB-cream (Beauty Balm Cream) är ungefär samma sak som en färgad dagcreme. Dess främsta uppgifter ska vara att vårda huden samtidigt som den jämnar ut hudtonen. Den ska även innehålla solskyddsfaktor. 
 
UNE Intutive Touch BB-cream foundation beskrivs såhär på Åhléns hemsida:
 
UNE:s BB Cream Foundation består av 100% naturliga ingredienser och naturlig doft från lotusblomma. Täcker, jämnar ut och ger lyster, samtidigt som den skyddar, balanserar och återfuktar huden. En ”all-in-one” produkt helt enkelt. Den har dessutom hypoallergen formula, är dermatologiskt testad och påfyllningsbar!
 
  Täckande -Ger en anpassningsbar täckning för ett perfekt makeup resultat
  Jämnar ut hudtonen - Ger en jämn, slät hy, förfinar hudens struktur
 Ger lyster - Snabbt och långvarigt resultat
 Korrigerar - Döljer blemmor och småskavanker
   Återfuktar i 8 timmar - Berikad med fuktgivande ingredienser
 Balanserar - Återfuktar och gör huden matt där det behövs.
 Skonsam för huden - 100% naturliga ingredienser, ekologiskt certifierad
 
 
Hylsan är snygg och praktisk. BB-creamen kommer i en fast krämig kaka och jag skulle väl jämföra konsistensen med ett creme-rouge. Den är aningen trög att jobba med och man får ta mer på penseln många gånger (jag använder en normalstor foundationpensel, inte den som följer med). Att sudda länge och noga är ett måste för att få ett jämnt resultat. Den sitter bra och täcker bra. Slutfinishen tycker jag känns en gnutta pudrig, och jag skulle nog snarare använda denna på kvällen än på dagen eftersom den är så täckande. På bild tycker jag den ser riktigt fin ut. Riktigt bra för att ha 100% naturliga ingredienser. 
 
Utan smink till vänster - Med UNE BB-cream foundation till höger
 
Betyg: 4/5 (lite för pudrigt resultat, annars jättebra produkt)
Pris: 219 kr på Åhléns
 
ps. Denna foundation innehåller bismuth oxychloride som många är känsliga mot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0