Body Shop - Extra Virgin Minerals Loose Powder Foundation

The Body Shop - Extra Virgin Minerals Loose Powder Foundation i färgen 205 Rose Vanilla 
 

Denna foundation fick jag i presenten från jobbet, och denna var den grej jag var i absolut störst behov av eftersom min Lily Lolo foundation blivit för ljus för mig nu på sommaren. Denna är också gjord av rena mineraler och innehåller inte Bismuth Oxychloride (som många är allergiska mot) så denna får full pott ingrediensmässigt. 
 
Jag tycker att denna foundation blir otroligt fin på huden. Den har en svag lyster (utan glitter eller skimmer) som ger en fin glöd till huden. Man ser levande, pigg och fräsch ut med denna på. Den är lätt att applicera, men man får jobba med den en stund för att få upp täckningen. 
 
Vad gäller burken är den lätt att öppna och stänga, man kan dock inte stänga åt där själva pulvret kommer ut, så om man reser med den här får man nog räkna med att en hel del foundation ligger i övre delen av burken när man öppnar den. Lite synd för det ökar risken för spill. 
 
Jag tycker att hållbarheten är bra och jag behöver inte bättra på under dagen. 
 
Färgen 205 Rose Vanilla upplever jag som neutral i tonen, möjligtvis att den drar lite lite mot rosa men det är inte mycket. Perfekt sommarnyans för mig nu när jag är lite lagomt sverige-sommar-brun. 
 
 
Osminkad till vänster - Med Extra Virgin Minerals Loose Powder Foundation till höger 
 
Pris: 295 kr / 5g 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0