BareMinerals Natural Lipgloss - Fruit Cocktail

Senaste läppglanset i samlingen haffade jag häromdagen på Åhléns sommarrea. BareMinerals Natural Lipgloss i färgen Fruit Cocktail, som tyvärr ska utgå från bareMinerals helt och hållet tror jag (?). Nu finns den i alla fall inte på bareMinerals hemsida, inte på eleven.se och inte på beautybay.com, och den håller i skrivandes stund på att reas ut från Åhléns. 
BareMinerals Natural Lipgloss kommer i en lyxig hylsa med penselapplikator. Inte det mest hygieniska, men det känns mycket finare än en tub... 
 
Jag upplever detta läppglans som mjukt och skönt på läpparna. Det är en smula klistrigt vilket gör att det sitter bra (det är inte så klistrigt att det stör). Det doftar otroligt gott av kola, och har ingen smak som stör. Jag är dock lite besviken på färgen som jag hade hoppats skulle synas lite mer på läpparna (är ute efter ett festläppglans med bra ingredienser men har inte hittat rätt än), men vill man ha något som gör att läpparna ser naturligt fina ut är detta ett jättebra val. Innehåller inga tvivelaktiga ingredienser och har 100% naturliga ingredienser. Detta glans finns förstås kvar på marknaden i många andra fina färger! 
 
Mina osminkade läppar
Mina läppar med bareMinerals Natural Lipgloss Fruit Cocktail
 
Priset på detta gloss ligger på ca 295 kr i Sverige  
 
Det tycker jag personligen är alldeles för mycket pengar att lägga på ett läppglans, och jag skulle inte köpa detta till det priset. Däremot finns bareMinerals till superpriser på beautybay.com (med fri frakt) om ni är intresserade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0