Tips: BÄSTA "lypsylet"

 
 
Måste tipsa om det bästa "lypsylet" jag testat. Det kommer från Love&Toast och heter Lip Butter. 
 
 
Såhär beskrivs det på eleven.se: 
 

Behandla läpparna med saftiga, återfuktande läppbalsam. Naturliga och ekologiska ingredienser inklusive supermjukgörande ekologisk extra virgin olivolja, bivax, ekologisk jojobaolja och sheasmör samt närande aloe vera och E-vitamin. Lämnar läpparna redo för kyssar!

 

Fri från parabener, ftalater, vaselin, mineralolja, propylenglykol, retinol, sulfater & syntetisk färg.

 

Jag har dofterna Candied Apple och Blood Orange  och detta var verkligen kärlek vid första användning. Dom återfuktar hur skönt som helst och gör läpparna jättelena, är helt ofärgade och ger bara lite glans. Jag gillar också den hygieniska förpackningen (mycket bättre än läppbalsam på burk man petar fingraret i).

 

Hade torra läppar när jag testade detta första gången. La på detta på kvällen och sov med det, nästa morgon var läpparna som nya. Blev även fnasig kring näsan och överläppen när jag var förkyld. Bara smetade på detta överallt över natten och samma sak här, nästa morgon var det helt läkt.

 

Det gör inte heller huden beroende som lypsyl som innehåller mineraloljor eller vaselin. Med andra ord kan det dröja innan man behöver använda det igen om man sovit med det en natt. Finns dessutom i massa olika utföranden och hylsorna är supersöta och doftar supergott (i alla fall gör mitt det). Helt fantastiskt! 

 

Pris: 39kr, Betyg: 5/5

 

Finns på t.ex. Eleven.se och Åhléns

 

(ps. var noga med att kolla så att hylsan är obruten när du handlar i butik, många av dessa brukar vara öppnade på vårt Åhléns, skäms på folk som inte orkar titta/känna på de testers vi har framme innan de öppnar och smetar runt med produkter som är till salu)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kanske något för mig att prova som håller mig till det klassiska Lypsyl :)

2013-01-08 @ 19:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0