Blax hårsnoddar

 
En annan grej jag önskade mig och fick i julklapp var Blax hårsnoddar, gummisnoddar i återvinningsbart plastmaterial. 
 
De sägs vara fantastiska men jätteimponerad är jag inte. Dock håller de vad de lovar, dvs:
 
De sitter på plats utan att glida av håret, men är ändå lätta att dra ur när man vill det (brukar knappt följa med ett hårstrå när jag tar ur dessa snoddar). De sliter inte på håret som snoddar med metall gör. De verkar också hålla väldigt bra, dock har mina blivit liite uttöjda efter att jag använt dem, men för den skull har de inte tappat elasticiteten. (Jag har de svarta).
 
Blax kostar 75kr för 8 stycken och jag tycker nog det är lite väl dyrt med 9kr/st för hårsnoddar. Jag är lite vimsig och förlägger lätt småsaker så för mig dröjer det säkert inte länge innan jag tappat bort dem allihopa. Eftersom de är så små och tajta kan man inte sätta dem runt handleden heller, vilket jag brukar göra med vanliga snoddar när jag åker mellan ställen och inte vill ha uppsatt hår hela tiden. Men 4/5 är de värda i betyg i alla fall. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0