2012

Såg att jag fått många fina kommentarer fast jag inte loggat in här på länge, får kanske ha som nyårslöfte att sminka mer och uppdatera bloggen mer frekvent, för det är ju faktiskt riktigt roligt när man får lite feedback, tack! 
 
Här kommer en liten resumé av 2012 som varit ett helt okej år.

Tänkte börja med att berätta något jag aldrig nämnt här i bloggen tidigare. Jag har varit fruktansvärt trött, känt mig sjuk och haft värk i kroppen utan att veta vad som varit fel under riktigt lång tid. Besökt vårdcentral ett tiotal gånger senaste 1,5 åren och lungkliniken på NUS (nov. -11) en gång utan att någon hittat något onormalt. 
 
Under hösten sökte jag hjälp igen och då visade det sig äntligen på prover att mina sköldkörtelvärden var låga. Det kallas Hypotyreos (underproduktion av sköldkörtelhormon) och man kunde provbehandla mig med medicin. Så sedan mitten på november har jag tagit låg dos Levaxin och idag är jag mycket, mycket piggare. Inte helt bra, men jag är jätteglad att jag fått något som funkar på riktigt.

Pga detta har jag inte orkat med så mycket under 2012, det har fått bli många hemmadagar och kvällar i lugn och ro, och fokus på att i första hand orka med jobbet de dagar jag blivit inringd. Har inte kunnat träna något (har promenerat ibland bara) och inte heller haft mycket energi över till att umgås med någon, jättetrist! Men jag håller tummarna för att jag ska få chansen att komma igång igen nu 2013! 
 
Trots många mycket tid hemma hann jag med någon enstaka utekväll ändå.
Här tar jag och Jessica en mangodrink på Olles :) 

I början på 2012 gick jag andra halvan av min Make up artist utbildning, och det är det absolut roligaste jag gjort. Jag hoppas verkligen att jag kan spinna vidare på detta i år nu när jag fått lite av min energi tillbaka, och kanske frilansa lite med make up och hårförlängning, det vore så roligt! I mars fick jag mina diplom och gick ut med betyg som jag är jättenöjd med! 
 
  
Mitt diplom och en bild från min slutfotografering på utbildningen. Min snygga kusin Lina är modell!
 
Efter en utdragen vinter började snön sedan tillslut smälta bort kring påsk och solen kikade fram. Vi tog ett par mysluncher tillsammans med Konjack inne på stan. 
 
Mattias vän Vincent var på besök och de tog en härlig vårpromenad då den här bilden togs.
 
I april fyllde jag också 20 år. På dagen fikade jag med familjen, och såg Dalen spela (sin första) SM-final i innebandy på TV (de förlorade tyvärr). Och på kvällen firade vi med bål, dunder och brak i vår lägenhet. Sean klättrade in via balkongen och folk rockade loss på singstar. Har tyvärr inga bilder från detta.. 
 
Strax efter utbildningens slut tog jag en runda på stan och lämnade CV till olika butiker. Och i början på maj började jag jobba heltid på kyrkogården (mitt sommarjobb). Kommande månad passerade utan konstigheter med mycket jobb och lugna kvällar. 
 
En härlig bild på mig och Konjack från en sommarkväll då vi tog en glass i centrum. 

Midsommar firades i Baggis och sedan åkte vi vidare till min mamma. 
 
En bild på mig och brorsan på midsommar
 
På kyrkan blev jag kvar till mitten på juli då jag fick vikarietjänst på Åhléns och jag var superglad. Resten av hösten har jag blivit inringd att jobba extra och vicka lite då och då, och det var ganska lagom dos jobb för mig.
 
 
Emellan jobbtillfällena bloggade jag ibland för att sysselsätta mig med något roligt. 
 
Ett par sminkningar från hösten :) 
 
Att sälja tonvis med skönhetsprodukter på Åhléns fick mig även att vakna upp och tänka till kring ingredienser i kosmetika och jag har övergått mer och mer till rena naturliga och ekologiska skönhetsprodukter. Det känns jättebra och kul att upptäcka så många nya riktigt bra märken med produkter både min kropp och naturen kan bryta ned.
 
Ta vara på människor och djur, tänk på att handla naturligt och ekologiskt :) 
 
Under sommaren började Konjack på hunddagis i Håkmark och det kom att underlätta vår vardag något otroligt då vi plötsligt fick massor av tid över och Konjack fick all stimulans han behöver. 
 
Lite trött blir man av att gå långpromenad med hundkompisarna. Vår granne och bästis-pudel Alfons sitter längst till höger på bilden.
 
Full fart i lekhagen!!
 
I oktober fyllde min pappa 50 och det firades med trevligt storkalas! :) 
 
'
Min fina pappa och Agneta på 50-årskalaset.
 
Min lillebror (som fyllde 18 detta året, hej vad tiden går), vår Lill-kusin Hardy och jag. 
 
Resten av hösten hade vi en del otur då bilen blev sönderbackad en gång och påkörd en gång (på parkeringen båda gångerna i extremt låga hastigheter, så det blev stora skador på bilen men inga skador på oss tack och lov). Mattias blindtarm sprack och han blev extremt dålig, opererades och tillbringade ett par dagar på sjukhus. En god vän till honom fick också besked om både matstrupscancer och hjärntumör så det har varit lite tufft. Vi blev också tvungna att kastrera vår hund vars ena testikel låg ihoprullad inuti magen så det blev en relativt stor operation (som inte gick på försäkringen), och Mattias fick köpa nya glasögon (Konjack hade sönder de gamla). Även en mobiltelefon gick sönder och flera andra större utgifter kom vid den här tiden.
 
Här ligger Konjack nedbäddad efter operationen, aldrig har man sett honom så slagen som då
 
6e december fick vi dock ett välbehövligt break (varken jag eller Mattias hade någon semester att ta ut tidigare under året så detta blev första ledigheten 2012), Jag och hela Mattias familj reste två veckor till Gran Canaria och jag tror det är den bästa resan jag varit på. Superhärliga dagar med strålande sol och världens trevligaste sällskap.
 
 
Mycket tid spenderades vid poolen
 
 
Shopping i Las Palmas, och middag med söt-familjen (minus jag och jennifer som tyvärr inte kom med)
 
Peppad tjej på väg till Arguineguin, Palmer och Havet!
 
 Redo för kvällen
 
Härliga dagar och den bästa kvällen. Här sopar jag och Danne banan med Kelly Clarksson på Karaoke. 
 
Festliga Fat Frogs
 
 Jag och mitt hjärta
 
Det kändes riktigt surt att komma hem till kylan igen den 20e, men nästa morgon ringde chefen från jobbet och sedan jobbade jag i julstressen på hemavdelningen fram till nyår. Många händelserika roliga dagar med högt tempo så nu hoppas jag att jag får ett par dagars vila. 
 
Julafton firades hos min mamma. Jättebra förstås!
 
Hade tyvärr inte med mig kameran på julafton, men denna fina julgrupp fick jag av mamma innan jul 
 
På nyårsafton igår umgicks vi med Linus, Danne och Jessan. Åt trerätters, spelade Alias och skickade iväg två värmeballonger på tolvslaget. Väldigt lyckad kväll!
 
Vi dukade upp med fest-pynt och en toast med philadelphiaröra och avokado.
Och här är mina fina pojkar senare på kvällen :) 
 
Idag har jag och fina fina Mattias varit tillsammans i två år och vi firar det med att vara hemma och ta det lugnt.
 
Gott nytt 2013! 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är ALLT!

2013-01-02 @ 20:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0