Weleda sea buckthorn body wash

 
Nyaste tillskottet i duschen är min duschkräm från Weleda. 
 
Såhär beskrivs den på weleda.se: 

Härligt vitaliserande duschcreme med biodynamiskt odlad havtornsolja och fruktig doft av äkta eteriska oljor från apelsin, mandarin och grapefrukt.Duschcremen har ett hudvänligt pH-värde och innehåller vårdande sesamolja och milda sockertensider. Huden rengörs skonsamt utan att torkas ut.

 

Min åsikt:

Jag tycker detta är en jättehärlig duschkräm. Den luktar gott och är lite mjölkig i konsistensen. Den har samma doft som min Weleda bodylotion (sea buckthorn body lotion). Jag tycker den doftar pez-godis, och gillar den som sagt. Även min fina kille gillar den mer och mer så jag är mycket nöjd. 

Man blir ordentligt ren och den känns mjuk och snäll mot huden. Den lyckades till och med göra rent mina ben efter att de blivit blåa av mina jeans som färgade av sig. Förpackningen är fin. Aningens dyr, men i övrigt perfekt duschkräm :) 

 

Betyg: 4,5/5

Pris: 119 kr på kicks.se

 

Innehåll:
Vatten, sesamolja, sockertensid, alkohol, tvättaktiva aminosyror, glycerin, carragen, äkta eteriska oljor, havtornsolja, xantan, mjölksyra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0