Skin Ergetic Gel creme

 
Just nu använder jag den här gelcremen från Biotherm som både dag- och nattcreme. Eftersom jag är ung och har normal hy som inte är jättetorr passar det mig med en gel som är lite lättare än en creme. Dock är detta typ en blandning av gel och creme, tror det blir bra såhär inför vintern (torrare tider).
 
Skin Ergetic är Biotherms nyaste serie som jobbar uppfräschande, återhämtande och förebyggande mot trötthetstecken. Skin Ergetic-produkterna ger fukt och näring. De är alltså snäppet rikare än Aquasource-serien som "bara" är återfuktande. 
 
Den här varianten på tub är Skin Ergetics senaste tillskott. Den innehåller bland annat aktiva ingredienser från tomat, äpple, apelsin, vindruva & granatäpple. Antioxidanterna i cremen skyddar mot fria radikaler. Den innehåller inga tvivelaktiga ingredienser från Dermanordlistan. 
 
Jag gillar att cremen är på tub eftersom det är mest hygieniskt. Det gör också att den är lätt att ta med sig i väskan. Den doftar gott och fruktigt och lämnar min hud mjuk och len ett par minuter efter jag lagt på den. Jag upplever att min hy fått mer lyster och jag tycker faktiskt att huden känns mindre trött och glåmig sen jag började använda den. Min hy känns också lugnare och mer balanserad. 
 
Lite minus får den för att det stramar lite i huden när den torkar in, vet inte riktigt vad det beror på... 
 
Betyg: 4,5/5
Pris: Just nu 129kr/30ml på "prova på pris" eftersom den är helt ny. Sedan ska den säljas för 222kr/30ml. Billligt för en riktig kvalitetscreme! 
 
Finns t.ex. på Åhléns och Kicks

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0