Lily Lolo mineral foundation

Nu har jag testat denna foundation 3 dagar och jag blir mer och mer förtjust i den. Man kan bygga upp täckningsgraden utan att det ser sminkat ut. Den är lättjobbad, jämnar ut hudtonen och ger ett fint resultat. 
 
Alla Lily Lolo's produkter är som sagt fria från: parabener, parfym, kemikalier, färgämnen, nanopartiklar, mineraloljor, syntetiska ingredienser, talk, olja, silikon, konserveringsmedel, utfyllnadsmedel och bismuth oxychloride (kan irritera huden). 
 
Innehåller zinkoxid som ger naturligt solskydd (SPF 15) och är bakteriehämmande. 
 
 
 
Lily Lolo mineral foundation finns i 18 nyanser.
Jag har nyansen popcorn, ljus-medium, med gula undertoner. 
Burken har sifter-lock som gör att man undviker spill när man 
till exempel har den i väskan. Burken innehåller 10g.
Kostar 219 kr på beautyplanet.se
 
 
Kabukiborsten är av syntetiskt hår och är fantastiskt mjuk. Dock tycker jag den är lite väl stor.
Vet att det finns en Mini kabuki-brush som jag tror att jag skulle föredra.
189 kr på beautyplanet.se
 
 
  
          före                                              efter        
 
Betyg: 5/5, jag har faktiskt inte testat någon annan mineralfoundation, men jag tycker den uppfyller alla förväntningar :) 
 
Edit: Vad gäller färgen kan jag dock tycka att Popcorn är i gulaste laget, men när jag sedan testade Barely Buff och hoppades att den skulle bli bättre tyckte jag att den drog lite mot orange istället. Konstigt. Önskar att de finputsar sina nyanser lite. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0