I love juicy schampoo

 
Nu har jag testat I love juicy schampoo från Lush. 

I love juicy schampoo är ett vegan-märkt schampoo för normalt hår. Det innehåller bland annat färskpressad saft från mango, ananas, kiwi och papaya. Enzymerna i frukten hjälper till att lösa upp fett, smuts och produktrester. Den innehåller också sjögräs för att göra håret mjukt, inte trassligt. 
 
Det är fritt från bland annat silikoner, ftaler, EDTA, BHT & PEG. 

Schampoot luktar citron och jag tycker det känns fräscht. Det är lite rinnigt i konsistensen, men jag upplever det inte som o-drygt. Det löddrar bra trots alla naturliga ingredienser och gör verkligen att håret känns rent.

Dock vågar jag inte använda det utan balsam, för det känns lite som att mitt hår skulle bli trassligt om jag inte gjorde det. Men å andra sidan använder jag alltid balsam. Jag har ju fått så långt hår så det är svårt att klara sig utan om man vill slippa trassel. 
 
 
Inte världens lyxigaste schampoo men jättebra till vardags.

Betyg: 4/5 
Pris: 219kr/500g, 139kr/250g, 69kr/100g
 
ps. Detta schampoo innehåller Ammonium laureth sulfate & Sodium alkyl sulfate (sulfater) och benzyl alkohol, och det finns schampoon med ekologiska/naturliga ingredienser som är ännu bättre att välja ur vårdande synpunkt. Men jag står fast vid att detta är ett jättehärligt schampoo som är ett mycket bra val om man jämför med andra "vanliga" schampoon. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0