Bye bye, hello!

Vinkar adjö till mina smink-grejer från Make up Store och välkomnar Lily Lolo istället. Känns lite bittert att lägga undan grejer jag köpt för endast någon månad sen (vilket slöseri! sparar dom dock tills vidare i min stora sminkväska, om jag får något sminkjobb kan det komma till användning, nu innan jag hunnit byta ut allt mot vänligare grejer), men känns bra att ta in lite rent fräscht istället!

Lily Lolo är ett brittiskt märke som producerar mineralsmink. Alla Lily Lolo's produkter är fria från: parabener, parfym, kemikalier, färgämnen, nanopartiklar, mineraloljor, syntetiska ingredienser, talk, olja, silikon, konserveringsmedel, utfyllnadsmedel och bismuth oxychloride (kan irritera huden). Yes! 
 
Istället innehåller de bland annat:
Mica – för att jämna ut ojämnheter i huden
Zinkoxid – som motverkar bakterier och innehåller ett naturligt UV-skydd
Järnoxid – som ger produkterna dess färg

Inga ingredienser är djurtestade. Alla borstar och penslar är av syntetiskt hår. 
 
Återkommer med recensioner på mina nya Lily Lolo-produkter inom kort :) 
 







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0