Eye balm fragrance free

Med risk för att bli långrandig... Här kommer ännu en recension på en Estelle&Thild-produkt! :) 
Denna gång en ögoncreme! 
 
 
Estelle&Thild Eye Balm Fragrance free är en Ecocert-certifierad lugnande och återfuktande ögoncreme. Den innehåller bland annat vanilj och aloevera, är oparfymerad och dämpar svullnad kring ögonen. Inga av ingredienserna är testade på djur och förpackningen är återvinningsbar. Innehåller 100% naturliga ingredienser. 
 
Jag tycker denna creme är superskön! Den är verkligen len och dryg trots att den känns lätt. Tycker faktiskt också att den dämpar lite svullnad. Varför jag valt att testa just denna är för att jag aldrig haft någon ögoncreme förut, och ville därför vara på den säkra sidan med en mild creme. Dock har jag inte speciellt känslig hud i övrigt så nästa gång ska jag köpa Neroli-ögoncremen istället eftersom den verkar mer mot mörka ringar.
 
Om man funderar på vilken ögoncreme från Estelle&Thild man ska välja så finns en enkel mall att följa:
 
Fragrance free - fukt för de allra känsligaste, verkar mot svullnad
Neroli - fukt för torr/normal hud, verkar mot svullnad och mörka ringar
Rose Otto - fukt för torr/normal hud, verkar mot svullnad och mörka ringar, minskar rynkor och ålderstecken
 
Ögoncremen är som sagt dryg och man behöver endast ca 1/3 pump till båda ögonen. Flaskan räcker därför länge! Man kan använda den både morgon och kväll. 
 
Pris: 215 kr 
Betyg: 5/5, jag tycker den här ögoncremen gör vad den lovar!
 
Vill du veta mer om Estelle&Thild kan du gå in på deras hemsida http://www.estellethild.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0