Essie - Thigh high

Här kommer ett nagellack som jag tycker har en perfekt röd färg. Eftersom det drar mot vinrött tycker jag inte det blir lika intensivt och "skrikit" som vissa röda nagellack kan bli (vilket i och för sig är snyggt också, men detta känns mer rätt nu när det är höst). Färgen blir mörkare ju fler lager man lägger,
täckningen var dock full  redan efter ett lager. Man får helt enkelt testa om man gillar nyansen bäst efter ett, två eller tre lager. Jag har lagt två lager och då tycke jag färgen blev jättefin! :)
  
Utan blixt
 
Som ni ser har jag inte målat så noggrant, men jag tänkte duscha imorgon på morgonen (då lacket garanterat är helt torrt) och då tar man lätt bort spill på nagelbanden genom att gnugga dem lite mot en frotté-handduk. Superbra tips till er som tycker det är svårt, jobbigt eller tidskrävande att måla naglarna utan att kladda något. 
 
 
Med blixt, här ser man också att lacket har lite skimmer som kommer fram i dagsljus/starkt ljus.
 
Alla Essies nagellack är fria från DBP, toluen och formaldehyd. 
 
 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0