Cleansing gel Neroli

Nu har jag testat ännu en Estelle&Thild-produkt och jag förvånas över hur bra de är! 
 
Denna Cleansing gel är anpassad för normal/kombinerad hud, är Ecocert-certifierad och kan användas till att ta bort både ögon- och ansiktsmakeup. Den innehåller 99,42% naturliga ingredienser och är fri från bl.a. sulfater, parabener, alkohol, glycol och PEG. Flaskan är lika söt som de andra Estelle&Thild-produkterna. Den är av plast och har tryck-kork. Gelen är genomskinlig och ganska dryg, man behöver inte använda speciellt mycket per gång. 
 
Man blöter först ansiktet och sedan jobbar man upp ett skum med gelen som lätt sköljer bort sminket. Igår testade jag den för första gången på ögonen då jag hade både foundation, primer, ögonskugga, kajal och mascara kring ögonen. Jag blötte en bomullspad, la på lite gel och la det mot locket några sekunder innan jag drog bort makeupen - och den åkte av så gott som direkt! Behövde bara gnugga lite lite grann.  
 
Den känns dessutom jättesnäll mot huden, men svider tyvärr lite i mina ögon. Kommer nog testa en annan makeup-remover till ögonen men fortsätta med denna i resten av ansiktet.
 
Om man är jättekänslig i hyn tror jag det kan vara en idé att köra på den oparfymerade varianten anpassad för känslig hy. 
 
 
 
Pris: 175 kr på Åhléns
Betyg: 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0