hair donut

Något som börjar bli ett fenomen. Det är ett par månader sen jag hörde talas om dem första gången, men igår stötte jag för första gången på en i butik. Minns inte exakt vad den kostade men mindre än 40 kr i alla fall, på H&M. Världens bästa grej för att få en "avancerad" uppsättning på mindre än 5 minuter.

Jag sparar mig själv lite tid och kraft och länkar till en tutorial på både hur man kan göra donuten själv och hur man använder den. Själv tycker jag att uppsättningen Helen (bilden med blont hår) visar är snyggare än när frisyren ser ut som en munk, men smaken är ju som baken - stor och delad! Dock måste man ha rätt långt hår för att göra just den här varianten:

Tutorial LÄNK

har du lite kortare hår passar nog denna bättre:

Tutorial LÄNK

Just för tillfället använder jag min nya donut men har den högt upp på bakhuvudet (i stället för lågt i nacken eller mitt bak) och känner mig jättefin för att vara helt osminkad och ostylad i övrigt. Sen funderar jag på att nypa ihop den med något så den blir avlång och göra en svinrygg med håret över den. Har även köpt hårnålar med strazz-stenar på Glitter som man kan stoppa in så det ser ännu mer glamoröst ut. Återkommer när jag testat! :)  

Tummen upp för Hair donut!

Kommentarer
Postat av: catti

Jag beställde en på stört så fort jag läste om den här hos dig!

Fan vilken ball grej liksom!

Sån MÅSTE jag bara ha...så jag beställde två :P



Tack för tipset! PÖSS

2012-02-26 @ 00:54:58
URL: http://catti.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0