årtalsmakeup

Sminkade Emelie så här "fint" 20-talsinspirerat idag.
Man var verkligen tokigt sminkade då, men då var det
ju ett väldigt glatt årtionde i allmänhet so it makes sense.

Vi gick även igenom 30-talet. Ett ganska dystert
årtionde efter börskraschen 1929. Jag sminkade
Erika men fick tyvärr ingen bra bild,och kände mig
stressad när jag sminkade så jag har inget riktigt
resultat att visa upp. Men ni får en inspirationsbild
av den tidens största stilikon i alla fall: Greta Garbo.


Vi hann även gå igenom 40-talet, då man såg väldigt
naturlig ut på grund av andra världskriget.Det fanns helt
enkelt inget smink att få tag på i den fattiga världen,
och de flesta kvinnorna arbetade i frabriker där det
varken var nödvändigt eller praktiskt genomförbart
att vara sminkad och stylad.

Imorgon ska vi få ordentligt med tid att göra en
riktig Monroe-sminkning. Ser fram emot det.
Sedan kommer förstås 60-, 70-, 80-, 90-, 00-
talen och nutiden också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0